torsdag den 7. december 2017

Dørgreb i træ


Dørgreb i træ

Så lykkedes det mig endelig. Jeg har nemlig fundet det helt rigtige dørgreb til min nye andelslejlighed. Det er ikke det, der har stået helt øverst på min liste over prioriteringer, men nu hvor mit interiør er ved at være på plads, og jeg har fået den øvrige pynt op på vægge og hylder, jeg syntes manglede, så er jeg begyndt at kigge mod detaljerne.
Jeg har et hjem, der er meget tro mod den skandinaviske, meget minimalistiske stil, som vi har her i norden. Jeg har også indrettet mig lidt spartansk, så jeg har ikke for mange ting i lejligheden, og de ting, der er, har alle en vis samhørighed og samme hvid og sorte nuanceringer. Min lejlighed ligner faktisk lidt en mere ung udgave af ”Bo bedre” end det ligner et bolig, hvor en studerende har slået sig ned. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, at min hobby nok skal give afkast senere i livet, for det har hjulpet mig med at vælge en retning, og den hobby og retning er blevet til en decideret passion, der netop gør, at jeg har fokus på detaljen – helt ned til mine dørgreb i træ, som jeg netop har fået sat på døren. Sådanne dørgreb er med til at give de enkelte værelser deres helt egne unikke detaljer, som er inspireret af en række spanske boheme caféer, jeg har haft besøgt. For netop det at rejse og blande inspiration fra hele verdenen bliver mit særkende fremadrettet. Kunsten mikse det spartanske og minimalistiske med det rå italienske murværk, franske døre og lignende bliver in spidskompetence i et nordisk miljø, der traditionelt holder et mere snævert fokus. Derfor er jeg sikker på, at jeg finder min egen hylde at inspirere fra i fremtiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dørgreb i træ

Dørgreb i træ Så lykkedes det mig endelig. Jeg har nemlig fundet det helt rigtige dørgreb til min nye andelslejlighed. Det er ikke det,...